Növényi hajtások

Növényi hajtásaink sokfélék, a szivárvány minden színében pompáznak, mindegyiknek más az íze, az illata, a formája és a beltartalma. Frissek, ropogósak, tele vannak ásványi anyagokkal, vitaminokkal, enzimekkel, és magával a nagybetűs ÉLETTEL. Aki egyszer megízleli őket, örök szerelembe esik velük.

A „biocsírák” 25%-kal több kalóriát tartalmaznak, mint a hús, de nem hizlalnak (azonnali energiát adnak, hiszen élő ételek), mert nincs bennük zsír, koleszterin, hormon és antibiotikum, ráadásul 100%-ban emészthetőek.

Sokan csak akkor érzik hiányukat, amikor nem fogyasztják őket. Mindegyiknek más a beltartalma, ezért egyszer az egyiket, máskor a másikat kívánjuk, éppen azt, amire abban a pillanatban szüksége van a szervezetünknek.

Mikor fogyasszuk őket?

Egész évben és napi szinten fontos beépíteni őket az étrendünkbe, hiszen tökéletes kombinációban tartalmazzák az egészséges élethez szükséges elemeket. Olyan fontos tápanyagokkal, vitaminokkal, ásványi anyagokkal, enzimekkel látnak el bennünket, amelyek nélkülözhetetlenek számunkra.

Hogyan fogyasszuk őket?

Mivel ők a mini zöldségek, ezért éppen úgy, mint amikor a hagyományos módon zöldségeket fogyasztanánk, csak a hajtások akár több százszoros hatóanyag tartalommal is rendelkeznek.

  • salátaként önállóan
  • salátákat gazdagítva
  • töltelékként pl. cukkini roládba
  • szendvicsekre „zöldségként”
  • levesekbe „zöldségként”
  • turmixokba
  • egyéb rost nélküli levekbe

 

Veszélyes-e a növényi hajtások fogyasztása? Viccesen szólva, bár nagyon igaz, hogy IGEN veszélyesek, de kizárólag a BETEGSÉGRE, mert segítségükkel hatékonyan beindulnak a szervezet öngyógyító folyamatai.

Miként fogyasszuk a növényi hajtásokat?

  • Mindenképpen feldolgozatlan formában, azaz nyersen.
  • Az egyes növényi hajtásoknak más és más hatása érvényesül, így ha nem a megfelelő mértékben fogyasztunk belőlük, annak kellemetlen következményei lehetnek (ez főleg a csípős növényi hajtásokra érvényes).
  • A növényi hajtásokat a babáknak 8 hónapos kortól adhatjuk, először a lucerna csírát keverjük a zöldségpépekbe, folyamatosan hozzászoktatva a csecsemőt.
  • Áldott állapotban lévő édesanyáknak a mustár csíra jelent nagy segítséget, mert különleges enzimje segíti a méhlepény egészséges fejlődését, és nem engedi bejutni a méreganyagokat a babához.
  • A csípős csírákat ne préseljük le, mert nagyon gyorsan tisztítanak, túl gyorsan is, ami már akár kellemetlen is lehet!

Hogy az egyes növényi hajtások milyen egészségjavító hatással rendelkeznek és mekkora mennyiséget érdemes fogyasztani belőlük, érdeklődj a NaTuri csapat tagjaitól.

A csíráztatás koncentrált figyelmet, tisztaságot, ellenőrzött folyamatokat igényel, hiszen bizonyos kórokozók ugyanúgy elszaporodhatnak, mint más élelmiszerek előállításánál. Ezért nagy körültekintéssel, a higiéniai előírások maximális betartásával neveljük növényeinket. Erről te is megbizonyosodhatsz, ha ellátogatsz hozzánk.

Ízelítő